Λαμβάνετε τα άρθρα κάνοντας Like!


Ψυχολογικός Φάρος
alkoolismos

e-Psychology Magazine

Πώς διαχειρίζονται τον θυμό οι ψυχολόγοι -Ετσι αποφεύγουν τις συγκρούσεις και εκτονώνουν την έντασή τους

«Οταν κάποιος σου προκαλεί θυμό, να ξέρεις, είναι δυνατότερός σου».

Κάθε μας συναίσθημα είναι αποτέλεσμα των σκέψεών μας -κι αυτές δεν είναι παρά μια αντανάκλαση των πεποιθήσεών μας.

Αν οι σκέψεις είναι θετικές, δύσκολα μπορούν να μας οδηγήσουν σε σκοτεινά μονοπάτια με ακραίες συμπεριφορές. Αν είναι αρνητικές, τότε, καθετί που μας περιβάλλει μπορεί εύκολα να φαίνεται στραμμένο εναντίον μας.

Αν δεν θυμώνετε εύκολα ή νιώθετε ότι δεν έχετε λόγους για να το κάνετε, τότε, ίσως να μην έχετε την ανάγκη να διαβάσετε τις παρακάτω γραμμές.

Αν, όμως, πιάνετε τον εαυτό σας να βγαίνει εύκολα από τα όριά του και να θέλει να εκραγεί -για τους δικούς του λόγους- τότε, οι παρακάτω σκέψεις μπορεί να σας βοηθήσουν.

Πώς διαχειρίζονται τον θυμό οι άνθρωποι στους οποίους στρεφόμαστε για να βρούμε την έξοδο σε ψυχικά αδιέξοδα;

Τι σκέφτονται οι ψυχολόγοι όταν αντιλαμβάνονται ότι τα συναισθήματά τους γίνονται αρνητικά και κυριεύονται από ένταση;

Σε άρθρο του Huffpost διαβάσαμε τους τρόπους με τους οποίους ελέγχουν το μυαλό τους τις στιγμές που «θολώνει»...

1) Πριν ξεσπάσεις, σκέψου: «είναι πράγματι δικαιολογημένος ο θυμός μου;»: Οταν νιώσεις ότι το μυαλό σου θολώνει και είσαι έτοιμη να ξεσπάσεις, σκέψου: «ο λόγος για τον οποίο έχω θυμώσει είναι πράγματι σημαντικός;. Αξίζει να ασχολούμαι τόσο πολύ μαζί του;

Οπως διαβάζουμε στο άρθρο, ακόμα και το μετρήσεις για λίγα δευτερόλεπτα από μένα σου πριν μιλήσεις μπορεί να βοηθήσει. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, σκέψου: «αν πω αυτό που σκέφτομαι, μήπως τα πράγματα γίνουν ακόμα χειρότερα;». Πολλές φορές, ο θυμός μας οδηγεί σε λόγια που δεν πιστεύουμε πραγματικά και σε ξεσπάσματα που μπορούν να καταστρέψουν μια σχέση.

2) Αναπνοές- Καθαρός αέρας- Μουσική:
Άλλος ένας τρόπος αποκλιμάκωσης της έντασης (της στιγμής) που νιώθεις μέσα σου, είναι να αναπνεύσεις βαθιά, αλλάζοντας κατά κάποιο τρόπο την «χημεία του εγκεφάλου» σου. Ακόμα και μια μικρή βόλτα στον καθαρό αέρα, η εισπνοή ενός ευχάριστου αρώματος ή ένα αγαπημένο σου μουσικό κομμάτι μπορούν να βοηθήσουν.

3) «Αν δεν μπορείς να το πεις, φαντάσου ότι το λες»: Τα αρνητικά συναισθήματα που θάβονται ζωντανά, δεν πεθαίνουν ποτέ. Το να καταπιέζετε τα συναισθήματά σας είναι μια επιβλαβής διαδικασία για το σώμα. Αν, όμως, το να τα εκφράσετε ανοιχτά συνεπάγεται ακόμα και την απόλυσή σας, ή την διάλυση μιας σχέσης, τότε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την φαντασία σας. Αυτός είναι ακόμα τρόπος έκφρασης της έντασής σας, χωρίς παράπλευρες απώλειες. Ενεργοποιείστε την φαντασία σας και αναπαραστήστε όλη την σκηνή εκτόνωσης. Πείτε όλα αυτά που θέλετε να πείτε. Kάντε, χωρίς αναστολές, αυτό που πραγματικά θέλετε.

4) Επικεντρωθείτε κάπου αλλού:
Εστίαση. Η λέξη-κλειδί. Αν εστιάζετε στις αρνητικές σκέψεις, αυτές θρέφονται και γιγαντώνονται. Aν πάρετε την προσοχή σας από αυτές, και επικεντρωθείτε κάπου αλλού, αυτές χάνουν την δύναμή τους. Χαλαρώστε, σκεφτείτε κάτι διαφορετικό, κάτι που σας ευχαριστεί. Πιείτε ένα κρύο ποτήρι νερό ή αλλάξτε την γεύση στο στόμα σας.

5) Καταγράψτε τις σκέψεις σας: Άλλος ένας τρόπος να εκτονώσεις την έντασή σου είναι να γράψεις τις αρνητικές σκέψεις που σε καταβάλλουν. Η αλήθεια είναι ότι τις λέξεις που ξεστόμισες πάνω στο θυμό σου δεν μπορείς εύκολα να τις πάρεις πίσω. Έτσι μπορείς να τις γράψεις όπως ακριβώς τις σκέφτεσαι χωρίς να έχεις συνέπειες.



https://www.bovary.gr/health-diary/20128/pos-diaheirizontai-ton-thymo-oi-psyhologoi-etsi-apofeygoyn-tis-sygkroyseis-kai