Λαμβάνετε τα άρθρα κάνοντας Like!


Ψυχολογικός Φάρος

e-Psychology Magazine

Γιατί μας τρομάζουν οι αλλαγές;

Η αλλαγή μπορεί να είναι προκλητική. Πολλοί από εμάς προσπαθούμε να αρχίσουμε να τρώμε υγιεινά, να χάσουμε βάρος, να αυξήσουμε την άσκηση και τον ύπνο, να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας, να οργανώσουμε τους εαυτούς μας και να βελτιώσουμε την επιτυχία της δουλειάς μας. Ωστόσο, ξανά και ξανά, καταλήγουμε στα ίδια χωρίς να κάνουμε κάποια ουσιαστική αλλαγή.

Η αλλαγή είναι δύσκολη γιατί εμείς το κάνουμε δύσκολο.

Έρευνες έδειξαν ότι οι άνθρωποι που επέδειξαν επιτυχία σε όλους τους βασικούς τομείς της ζωής, τολμούσαν πιο πολύ την αλλαγή. Στόχευαν στην καινοτομία, δηλαδή τη λήψη μεγάλων βημάτων για την επίτευξη μεγάλων στόχων.
Ωστόσο, όταν η καινοτομία δεν λειτουργεί ή δεν είναι η σωστή προσέγγιση, μεταβαίνουν σε μια δεύτερη στρατηγική, που μπορεί να οριστεί ως διαδικασία λήψης μικρών βημάτων για την επίτευξη μεγάλων στόχων. Ενώ μπορεί να μην φαίνεται λογικό με την πρώτη ματιά, τα μικρά βήματα συχνά επιτυγχάνουν τους ίδιους στόχους γρηγορότερα από τα μεγαλύτερα βήματα.
Τί σημαίνει όλο αυτό;Είναι γραμμένο στο DNA των ανθρώπων η λήψη μεγάλων αποφάσεων και αλλαγών να οδηγεί σε αποθάρρυνση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα μεγάλα βήματα είναι εγγενώς τρομακτικά, τόσο σε εκείνον που τα ξεκινά όσο και σε άλλους γύρω τους. Τα ανθρώπινα όντα τείνουν να επιδεικνύουν αντίσταση δε ότι τους δημιουργεί φόβο.
Όταν κάνουμε, όμως, μικρότερα βήματα, ωστόσο, μπορούμε συχνά να παρακάμψουμε την δική μας εσωτερική πάλη ανάμεσα στο σίγουρο και στην αλλαγή.

Τα μικρά βήματα μπορούν να οδηγήσουν σε εξαιρετική πρόοδο.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι ήταν δυνατό για τους ασθενείς να χάσουν τριάντα έως σαράντα κιλά σε ένα χρόνο χωρίς ποτέ να πάνε στο γυμναστήριο. Οι άνθρωποι αυτοί που σκόπευαν να χάσουν βάρος απλά έκαναν μικρές αλλαγές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πήραν σκάλες αντί του ανελκυστήρα, περπατούσαν στην κυλιόμενη σκάλα αντί να στέκονται ακίνητοι, στάθμευαν μακριά κλπ.Ενώ αυτές οι μικρές κινήσεις συνέβαλαν σε μόλις 350 θερμίδες κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια ενός έτους, η απώλεια βάρους τους ήταν τριάντα έως σαράντα κιλά.

Η αλλαγή δεν χρειάζεται να είναι σκληρή. Κάνοντας κάθε βήμα προς τον στόχο μας, τόσο μικρό ώστε να μην δημιουργεί τον φόβο ούτε να απαιτεί τον αυτοέλεγχό μας ή τη βούλησή μας, μπορούμε να οικοδομήσουμε σταθερά τις θετικές συνήθειες που μας βοηθούν να επιτύχουμε τους στόχους μας.


http://www.tsemperlidou.gr/maria_markoulidaki/inspiration-spirituality/giati-mas-tromazoun-oi-allages