Λαμβάνετε τα άρθρα κάνοντας Like!


Ψυχολογικός Φάρος
alkoolismos

e-Psychology Magazine

Πάλι πιάστηκες;

Ο πόνος στον αυχένα είναι ένα συνηθισμένο πλην ιδιαιτέρως ενοχλητικό σύμπτωμα στους ενήλικες κυρίως μετά τα 30. Τι μπορείς να κάνεις για να ανακουφιστείς;

Μπορεί να οφείλεται σε απλές αιτίες, όπως κόπωση των μυών του αυχένα στην καθημερινότητα, κακή θέση στον ύπνο, έκθεση σε ψυχρό περιβάλλον ενώ είμαστε ιδρωμένοι, απότομη αλλαγή θέσης και στάσης του αυχένα ή σε κάποια κάκωση π.χ. λόγω ατυχήματος. Οι πιο σοβαρές μορφές προκαλούνται συνήθως από εκφυλιστική νόσο της αυχενικής σπονδυλικής στήλης όπως δισκοπάθεια ή σπονδυλοαρθροπάθεια. Με τα πρώτα συμπτώματα είναι σημαντικό να επισκεφτείτε τον ορθοπαιδικό για να διαγνώσει ακριβώς την αιτία του πόνου και να προχωρήσει, εφόσον χρειάζεται, σε εξετάσεις. Ανάλογα με τα ευρήματα θα συστήσει την κατάλληλη θεραπεία που μπορεί να περιλαμβάνει και τη λήψη των κατάλληλων φαρμάκων (συνήθως μυοχαλαρωτικού και αναλγητικών).

Τι μπορεί να βοηθήσει:

• Η επάλειψη με θερμαντική και θεραπευτική αλοιφή εφόσον το συστήσει ο γιατρός όπως επίσης και η χρήση αυχενικού κολάρου και η φυσικοθεραπεία που συνήθως περιλαμβάνει διαθερμίες, υπέρηχους, χειρομαλάξεις και κινησιοθεραπεία.

• Η χρήση αυχενικού ορθοπαιδικού μαξιλαριού κατά τον ύπνο, όταν βλέπουμε τηλεόραση, στο αυτοκίνητο και όταν είμαστε στον υπολογιστή ή σκύβουμε.

• Ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να χαλαρώσει την περιοχή που πονά. Πρέπει ωστόσο να αποφεύγετε το μπάνιο λίγο πριν βγείτε έξω καθώς και να αφήνετε τα μαλλιά σας βρεγμένα όταν λούζεστε.

• Χρησιμοποιείτε κασκόλ ώστε να προφυλάσσεται τον αυχένα σας από τις απότομες εναλλαγές θερμοκρασίας όταν βγαίνετε από το ζεστό στο κρύο.

• Διατηρείτε σωστή στάση σώματος όταν περπατάτε, είστε όρθια ή κάθεστε.

• Αν δουλεύετε μπροστά στον υπολογιστή ή βλέπετε τηλεόραση φροντίστε η θέση της οθόνης να είναι τέτοια ώστε να κοιτάζετε ευθεία σε αυτήν και όχι να στρίβετε το κεφάλι σας στο πλάι.

• Προτιμήστε η καρέκλα όταν δουλεύετε μπροστά σε υπολογιστή να έχει μπράτσα ώστε να ακουμπούν οι αγκώνες σας. Επίσης όταν μιλάτε στο τηλέφωνο μην κρατάτε το ακουστικό ανάμεσα στο αυτί και τον ώμο.

• Αν και η γυμναστική γενικά βοηθάει καλό είναι να αποφεύγεται τις μέρες που πονάτε. Ειδικές ασκήσεις που θα σας υποδείξει ο φυσικοθεραπευτής βοηθούν στην ανάταξη και ενδυνάμωση της περιοχής.



Μάθε ότι…

Το στρες μπορεί να παίξει επιβαρυντικό ρόλο στην εκδήλωση του αυχενικού συνδρόμου.


Φλώρα Κασσαβέτη
Με τη συνεργασία του Γιώργου Κατσιφαράκη
Ορθοπαδικός – Χειρουργός – Αθλίατρος


formamag.gr