Λαμβάνετε τα άρθρα κάνοντας Like!


Ψυχολογικός Φάρος

e-Psychology Magazine

Γιατί δυσκολευόμαστε να ξεκινήσουμε δίαιτα;

Η έκφραση: “ξεκινάω δίαιτα από Δευτέρα” είναι μια χιλιοειπωμένη φράση από πολλούς που έχουν μεν, αποφασίσει να κάνουν δίαιτα, αλλά φαίνεται ότι δεν το έχουν πάρει τόσο ζεστά. Μια συνεχής αναβλητικότητα η οποία στην πρώτη δυσκολία, στην πρώτη...λιγούρα, κάνει την δίαιτα να πάει περίπατο για την... επόμενη εβδομάδα. Στο άρθρο που θα διαβάσετε θα δείτε γιατί το να ξεκινήσουμε δίαιτα είναι πάντα δύσκολο ενώ θα βρείτε και έναν χρήσιμο καθημερινό οδηγό για μια επιτυχημένη (τελικά) δίαιτα.


Ο στίχος «Αγάπη τι δύσκολο πράγμα» του λαϊκού άσματος (...επιτυχία του 98' αν θυμάμαι καλά) θα μπορούσε με ευκολία να περιγράψει κάθε δύσκολο «πράγμα» που αντιμετωπίζουμε στην ζωή μας. Για την ζωή λοιπόν ενός ανθρώπου με παραπανίσια κιλά, η λέξη δίαιτα εκφράζει με αλλά λογία ένα δύσκολο «πράγμα του», που είναι δεν άλλο πάρα ένας δύσκολος μονόδρομος!
Πολύ ποιητικό το τελευταίο αλλά πως αλλιώς να εκφράσεις τα δύσκολα της ζωής!
Δύσκολος...βέβαια δύσκολος, γιατί όσο εύκολα αυξάνονται τα ρημάδια τόσο δύσκολα χάνονται. Μην ξεχνάμε όμως ότι τα ρημάδια μας είναι συνήθως αποτέλεσμα της δικής μας υπερβολής στο φαγητό που άλλοτε είναι έκφραση της έλλειψης προγραμματισμού ή συναισθηματικής κατανάλωσης φαγητού ή και των δυο (συνδυασμός που σκοτώνει...).
Τι πρέπει να γίνει; Η απάντηση κρύβεται στις 2 παραπάνω κύριες αιτιάσεις της παχυσαρκίας....δηλαδή....φάτε με ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και ΑΦΗΣΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ σε άλλους εποικοδομητικούς τομείς έκφρασης πχ. φυσική δραστηριότητα.

Εύκολα τα λες! Εύκολα είναι αν δεν τα σκεφτόμαστε όλη την ώρα και αγανακτούμε την παρούσα κατάσταση των παραπάνω κιλών! Αφήστε την μελαγχολία και την σκέψη και ξεκινήστε δουλειά.
Ξυπνάμε λοιπόν με ένα πολύ πολύ καλό πρωινό. Το τρώτε μόλις ξυπνήσετε και όχι μετά από 2 ώρες όταν φτάσετε στην δουλειά. Δεν ξεχνάτε το πρωί να ενυδατώνεστε με νερό, χυμούς, γαλακτοκομικά και φρούτα, είναι τέλεια! Συνεχίζουμε το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ μας 3 ώρες μετά με σνακ και 3 ώρες μετά το μεσημεριανό. Μην μου πεις δεν μπορείς..."lunch break"...Ευρώπη δεν σκάμε να είμαστε... Απαιτήστε από τον εαυτό σας ένα διαλειμματάκι 15 λεπτά στην δουλειά σας. Ακολουθούν άλλα 2 γεύματα για μπορέσετε να ισορροπήσετε την διατροφή σας και την πείνα σας, απογευματινό και βραδινό για το επόμενο 8ώρο.
Και επειδή ο ύπνος θρέφει τα μωρά...άλλα και τους μεγάλους, μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε το κεκτημένο πολλών ετών για 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες προσωπική ζωή και 8 ώρες ξεκούραση. Τα 2 τελευταία αν μάλιστα τα έχετε σε καλή ισορροπία θα βοηθήσει πολύ στην προσπάθειά μας.
Όπως κάθε δύσκολη προσπάθεια έτσι και αυτή για να την κάνουμε ρεαλιστικά επιτυχημένη χρειάζεται ΘΕΛΗΣΗ, ΥΠΟΜΟΝΗ και ΠΕΙΣΜΑ. Προσπαθήστε όσες φορές χρειαστεί για να το πετύχετε και δώστε του χρόνο γιατί χρειάζεται. Αφήστε τους εύκολους δρόμους που υπόσχονται τα διαφημιστικά τερτίπια...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Άμα υπήρχαν θα ήμασταν οι πρώτοι που θα τα συστήναμε. Χάστε τα κιλά σας Μεσογειακά, αργά και κυρίως με αλλαγή της διατροφικής σας συμπεριφοράς.
Εδώ έρχεται και η βοήθεια του ειδικού που θα σας προγραμματίσει, θα σας συμβουλεύσει εξατομικευμένα και θα σας στηρίξει ψυχολογικά. Μην ξεχνάτε θέλει χρόνο άρα θέλει και παρέα, δεν νομίζω να σας αρέσει να ταξιδεύετε χωρίς συντροφιά...είναι βαρετό!
Καλή επιτυχία!

Πούνης Γεώργιος, MSc
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Υπ. διδάκτορας Παν. Μάαστριχτ

www.dietpounis.gr